Memleket Bir Gemi Gibidir

By | 4/27/2011 18 comments

Sevgili yalnız, hüzünbaz, bindik bir alamete memleketimde, yine, gündemimiz çok karışık. "Niye?" derseniz sayın okuyucu, gündem basit olsa mazallah, sorunları fark etme eşiğimiz düşer, gerçekleri görme kapasitemiz artar.

Bi grup gıridiy mahalle delikanlısı tarafından yönetilmekte olduğumuzun farkına varırız. Hoş değil. Bize doz doz kollektif histeriler lazım; çılgın hükümet projeleri, hukuk açıkları, mutelif global gerginlikler, etnik itişmeler, irili ufaklı ölümler. Ortaya karışık.

Gündem bombardımanı ruhumda dayak etkisi yapıyor, biliyorum yalnız değilim. 5-6 ay oluyor televizyonu kapatalı ve sanırım şimdi daha iyi biriyim. Öte yandan ben bakmıyorum diye vaziyet iyileşme eğiliminde değil tabi.

Duydum ki hayatımızın erkeği rte, kreatif dünyasının zenginliğini İstanbul üzerinde yoğunlaştırarak, antik Mısır'a taş çıkartacak bir projeyle ortaya çıkmış. Seçim üzeri, çok şık. Proje dediğimiz şey de, aktif fay hattında bi kente, yeni bi deniz yolu açmak. "Zannederim tek eksiğimiz buydu" desem eksik, ayıp, zavallı. Önce mevcut iki yakayı kavuşturmayı başarsaydık be canım? Bi tanem, önce kentteki bi milyonüçyüzbinsekizyüzaltmişbeş sorunu çözmeye bi baksaydık en azından?

İnsan egosunun nelere muktedir olabileceği üzerine, burayı hep siyaset tarihinden örneklerle süslemek istedim. Yapmıycam ama. Onun yerine size gemi örneği üzerinden devleti bi kez daha müsadenizle anlatmak isterim.

Devlet dediğimiz gemi, binen tüm yolcuları - ki bizleriz- bi noktaya güvenle taşımak için geliştirilmiş bir alet. Kaptan ve mürettebat ise -hükümet canım ve tabi başbakan- bize yol boyunca hizmet etmek üzere maaş alan insanlar. Yani, çok net aslında.

Şimdi, geminin bakımı, onarımı, temizliği neyse, bunlar tayfanın işleri zaten. O işlerin sürekliliği esas; tayfa kaptan değişse kaç yazar, bi geminin gidebilmesi için yapılacaklar belli. O alet üretildiğinde yazıyolar. Ha sonradan yeni sistemler geldi, donanımlar yükseltildi, tebrix. Ama o da zaten işindi, marifetin değil.

Hoş bir hükümet projemiz de biliyorsunuz, güçler birliğine yolculuk. Yasama yürütme yargıyı öyle bi tek elde toplama ki, buna artık başkanlık sistemi mi demek, yoksa rte açılımından yeni sözcük mü türetmek lazım, ben onu öngöremiyorum henüz. Ama bu üç devlet organını gene gemiyle anlatmak mümkün.

Bunlar makinanın motorları. Biri işlevini yitirdiğinde, bi kazaya kurban gittiğinde felan, gemi yüzmeye devam edebilsin diye ayrılar. Tek bi merkezde toplandıklarında, sıçışın boyutu telafi edilemez. Kaldı ki, birbirlerinin çalışıp çalışmadığını kontrol de edemezler.

Bi de şöyle bişey var, tayfanın yol esnasında motor söküp taşıma yetkisi var mı? Deniz tehlikeli şey en nihayetinde, kuralları var. Her gelen tayfa kafaya göre şeklini, tasarımını, mekaniğini felan değiştiremiyo olmalı. Çok uzun vadede, 50-100 yıllık felan politikalarla yönetiliyo misal Amerika gemisi. Bizim tayfadaki bu "Herşeyi yolcularla beraber yak, baştan yaparız" neyin kafası?

Bugün duydum, internet domanin adlarına yasak şeyetmişler. Altın gününde interneti yönetmek diye bişey var, şimdi gerçekleşiyor. Etkinliğe katılacak mısın?

Of of of sayın okuyucu, bağlayalım da gidelim madem, herkesin işi gücü var.

Bütün sevdiklerinizle beraber bindiğiniz, baya da pahalı teknenizle okyanusta giderken, dümeni bi narsiste, motorları köyün çılgın mucitlerine, radarı, radyoyu felan komple mürettebattan birinin halasına teslim eder misiniz?

Biz ederiz.
Dis iz demokrasi in aur stayl.

Biterken,
yazılarımızın en çok ilgi çeken bölümü burası, dibi, yanığı. domatesli pilavda özellikle, dibini sıyırtırırım ben, nazım geçen bi yerde yersem hele. nazım geçen yerler istiyorum. bolca yer, bolca domates, ısı, çiçek açan kestane...

ve mayıs bu şehirdeki en iyi şey; heyecanla bekliyoruz kendisini.
(kısmet şoovu bilenler bilmeyenlere bildirsin mi?)
Newer Post Older Post Home

18 vatandaş cevab hakkı kullandı :

demokrasi değildir ki bu.
ne hallere yol alıyoruz bilemiyorum.
karmakarışık oldum.
çılgın projeyle iligli yılmaz özdil yazısı okumuştum çok iyi anlatıyordu.tam özetlemiş durumu.
vahim.vahim ötesi bir şeyler hatta.

pisces said...

yine pek beğendim... "Altın gününde interneti yönetmek diye bişey var, şimdi gerçekleşiyor. Etkinliğe katılacak mısın?" ayrı bi yazı konusu olurdu ama... bi de bu gemi çok salladı, yol tuttu tutacak, nereye çıkaralım?

gemi benzetmelerin hoşuma gitti, elemanın yaptığı altın gününde kocasının dediklerini karılara satma artisliği. ama proje benim hoşuma gitti. kesinlikle ortalık peşkeşten geçilmeyecek sünecek elbet ve kendi zenginlerini oluşturmaya devam edecek.

aurora said...

2 mayıs gram programının saatine ulaşamamaktayız.. bilgi alabilirsek??

Deniz said...

bildiğim kadarıyla 2 mayısta ben evdeyim. gram bizdeyse onu hic bilemem. 8 mayıs galiba ya gram işi.
araştırıyorum. lan?

ali said...

ulan ne aşşağılık insanlarsınız be. cumhuriyet kuruldu kurulalı doğru dürüst iş yapan bu memleket için çalışan, öz be öz kendi insanlarımız tek kelime ile muhteşem bir fikir. ayrıca Türkiyede şu anad olan bir sorun yoktur, sen ,siz ,sen ve siz gibilerin atmayon uydurdukları şeylerdir. o olmasın , bu olsun, şöyle olsun, eee demokrasi olsun, daha ne olacak be, soyatarılar

Deniz said...

bilinçsiz detected.
olm ali, baya seni hızlandırılmış kursa almak istiyorum şu an. vah ulan.

ali said...

yahu nekadar karektersizsiniz. yaptığınız tek şey çamur at izi kalsın felsefesine dayanarak, yalan üzerine kurulu bir safsatayı halka yutturmaya çalışıyorsunuz. ne imiş o, şu yazıda yazdığın her şey ancak ve ancak gerizekalıların dimağı olmayanların , amaçsızca ve de aptalca yaşayanların inansalar ve yaşasalar bile aradaki farkı anlayamayacak olanların hayallerini süsleyen laf kalabalığıdır. tekrak söylüyorum cumhuriyet tarihinin en iyi hükümeti tarafından yönetiliyoruz. bütün kurumlar hala şerefsiz ve hainlerle dolu olduğu halde. bikere sen kendini hızlandır kendin öğren, bilmiyorsan sor söylerim anlatırım öğretirim. varsa bilmediğimi düşündüğün bir şey sebebi ve mesnedi ile beraber söyle ben sana anlatıyım. ama önce harbi ol, kendini dişi bir mahluk gibi tanıtma senin her yerinden belli erkek olduğun. varsa iyi bildiğin bir konu onu ben sana öğretirim.
ha birde öyle laubali olma, ne o olm, molum. dangalak

Deniz said...
This comment has been removed by the author.
ali said...

evet , eskiden bu sahnede olanlara milleti güldürüp eğlendirdikleri ve hoş vakit geçirttikleri için soytarı derlermiş sanırım bu yüzden sizin bilinç düzeyiniz çok yüksek ( bide şunu anlatabilsen senin bilincin ile benimki nin ne olduğunu çok iyi olacak)hangi konuyu nekadar bildiğini çok merak ediyorum.
hişşşt, IMF borç yok, 93 milyar $ kasada para var, görülmemiş yollar yapıldı,ssk kurtarıldı , emekliler yüksek maaş alıyor, hastahaneler hizmet yeri haline geldi, nükler santral yapılacak daha daha neler, fakat bu saydıklarıma sahip olmak için günde 18 saat çalışmak zorunda kalmadık 10 saati karşılıksız. başta ABD olmak üzere, bütün bu gelişmiş ülke vatandaşları geçmişte aç ve bitap bunu yaptılar, şükretki bedava yaşıyor,kuş kadar vergi veriyoruz , yedi düvel çaktırmadan saldırıyor hepsine karşı geliyoruz, ergenekon ortaya çıkıyor tasviye ediliyor. memleket kurtuluyor. kurtuluyor. nasıl kötü ne kötü haaa söyle bakalım.
cinsiyetinin ne olduğu benim için önemli değil, benim söylemek istediğim bu tür davranış ve söylemlerle genç dimağları yanlış yönlendiriyorsunuzdu. bana ne senin cinsiyetinden. ancak eğer söylediğin gibi bir bayansan edeble konuşman gerekir, unutma izmirli olman rum gibi davranmanı gerektirmez.
saygılar

ali lan kusura kalmayasın yazdığının iki satırına dayanabildim.. ama bil diye, hani bilmen gerekmese de bil diye söylüyorum, gerizekalısın çocuğum, inandığın davaları sikiyim hatta, küfür koyar sana şimdi, al ananı da git ali, hadi ali, koş ali.. (amuğa koyduğumunun ergeni, noldu olum ne bu siyaset ayağı, git kızla konuş, açıl, de işte seviyorum seni falan de, çüküm büyük de, gir kafasına bi şekilde, belki o da sever zamanla, dindi yaraktı partiydi uğraşıcağına önce bi ağaç falan sev, ne biliyim işte biz neyiz kimiz falan gir, ben'e gelince dur bi soluklan, çıplak ayak çimlere bas, bi sigara yak, soğuk bi bira aç, sarhoş ol lan bi kere, ellerine ayaklarına falan bak, nası gelişmiş bunlar ne işe yarar, niye varlar diye düşün, sana ezberletilen herşeyden bi çık artık rica ediyorum, söylediklerin daha önce söylendiyse aynı şeyi söyleyip nasıl varolucaksın alican, bak hızlandırılmış kursa aldım seni, bire al şimdi vitesi, fazla yüklenme debriyaja, yavaşça kaldır şimdi ayağı, oldu bak, devam şimdi)

ali said...

tekerrürden ibaret olan sadece tarih değil, beyinleri safsatalarla dolu, aslında beyin olmadığı için tamamen safsata dolu, hiç bir konuda küçücük bir bilgi sahibi bile olmayan, ancak beni suçladığı cümleye dikkat edin ; söylediklerini başka bir yerden duydun diye hava yapma diyo kibarca. dedim ya adamda beyin olmadığı için hayatı kesinlikle boş, ve çoğuda sızmış olarak geçtiği belli olduğu için sözüm ona hakaretvari kelimeler kullanarak kendi gibi boş bir beyne sahip olmamı sağlayacağırı düşündüğü bir saldırı yapıyor. yahu adam bomboş, hiç bir şey bilmiyor, yav salak yav. olum sana ne? ben denizle konuşuyorum. beyinsiz.
deniz hanım, tekrar özür diliyorum.
farklı bir fikre sahipseniz, nedenini meshedini ve delilini söyleyiniz.

ali said...

önce söylemeyeyim dedim ama, sonra dayanamadım. bu rene midir dönekmidir nedir, konuşmayı bile beceremeyen salak, bir sürü yeri boşa kullanma!!!! önce aga gugu konuşmayı öğren sonra gel yazı dersi vereyim. kelimelerime bak insanlık dersi de al, burası ahır değil diycem , deniz hanıma ayıp olacak , çünkü birileri meğer ahır değildi bu rene kim aldı diye soranlar olabilir. ve ben psikoloji ve psikologları kabul etmeyen birisiyim ama samırım bir konuda haklılar, onların sonucuna göre sen kesinlikle iktidarsızsın, neden sebebini söylüyorum, herşeye sokmaya çalışan kişinin ki kesinlikle çalışmıyordur diyor onlar. ve ispat: zaten çalışsmış olsaydı söylemek yerine onu yapıyor olurdun ve burda benimle çene çalmazdın. ama sen benim için söyleyecek olursan, Elhamdülilalah müslüman olduğum için nikahsız olarak o dediğini yapamıyorum. velevki, eğer bir hatunum olsaydı kararıda o vererdi. yav bu rene gerçekten salak, bazılarının beyninde saman vardırya, bununkinde sadece kurumuş bir çöp var galiba hiç yerinde durmuyor.
deniz hanım , özür

Anonymous said...

cin ali,
hadi herseyi gectim de,"...ancak eğer söylediğin gibi bir bayansan edeble konuşman gerekir, unutma izmirli olman rum gibi davranmanı gerektirmez.saygılar" bu ne lo?

demet

ali said...

diğer yazıları okursan orada bir rum kızı cümlesi geçti

ali said...

ha en önemlisi, rumlar ermenilerden sonra kelleşlikleri ispatlanmış ikinci millettir.

minerva said...

o ali karakteri kim lan?! ahaha.. sonunda bunu da yaptilar degil mi? tum talim terbiye kitaplari bicimde bir bilgisayar insaniymiscasina dile geldi.. adi da ali! ahaha.. cok sahane! ali turkiye'nin jeopolitik konumdan da bahsetsen be biraz..